Ladda ner beskrivning och bild som högupplöst pdf via vår medlemsarea >
Du kan också klicka på bilden ovan och spara den som bild.
Vad går det ut på?
Metoden går ut på att sätta sig in i och första den cirkulära kundens behov för att kunna skapa attraktiva tjänster och produkter för kunder med hållbarhetsintresse.
När ska det användas?
Metoden ska användas när företag har en övertro på sina egna linjära erbjudanden och tycker att kunderna inte förstår hur hållbara de egentligen är.
Vem ska vara med?
Affärsutvecklare, VD, hållbarhetsansvariga, produktansvariga och kundansvariga men även andra som har insikt och engagemang att bidra i processen för ökad hållbarhet och cirkularitet.
Hur går det till?
- Välj ut en hållbar konsument
- Beskriv vad denna personen ser, hör, tänker, säger om företagets erbjudande
- Beskriv varför personen tycker det är svårt att använda företagets erbjudande
- Beskriv vad som skulle göra att personen skulle älska företagets erbjudande
- Dra strategiska slutsatser kring det cirkulära erbjudandet
Tips – att tänka på
Om uppfattningen skiljer sig åt i vad man tror den hållbara personens beteende är, stanna upp och diskutera det och skapa ev. olika personer och gör övningen för var och en.
Övrigt
Ladda ner Circular-Empathy-Mapping-Canvas som högupplöst pdf och beskrivning på hur du använder den via vår medlemsarea
(medlemsskap är kostnadsfritt)
Läs mer om övriga metoder och verktyg
Har du frågor om denna metoden så kontakta oss gärna